wtorek, 3 kwietnia 2018

Ciasto serowe z truskawkami


Nie potrafiłam się zdecydować co zrobić: tartę czy sernik? Więc ostatecznie zdecydowałam się, na połączenie obu w jedno ciasto. I tak też powstała tarta ala sernik z całym mnóstwem truskawek. Polecam ten przepis, bo ciasto jest przepyszne. U mnie z półpłynną polewą czekoladową mleczną i truskawkami, ale z powodzeniem można ciasto udekorować jedynie cukrem pudrem i truskawkami.



SKŁADNIKI

Kruchy spód:

  • 225 g mąki pszennej tortowej
  • 60 g cukru pudru
  • szczypta soli
  • 125 g zimnego masła
  • 1 jajko
Nadzienie serowo-truskawkowe:

  • 500 g truskawek
  • 2 jajka
  • szczypta soli
  • 60 g cukru pudru
  • 250 g twarogu półtłustego
  • 150 g kwaśnej śmietany 18%
  • 1 opakowanie budyniu waniliowego z cukrem
  • 50 g mąki ziemniaczanej
Dekoracja:

  • kilka truskawek
  • polewa czekoladowa lub cukier puder

WYKONANIE

Kruchy spód: Do miski wsypać mąkę, dodać cukier puder, sól, jajko i posiekane nożem masło. Zagnieść jednolite ciasto, zawinąć w folię spożywczą i włożyć na 30 minut do lodówki.

Piekarnik rozgrzać do temperatury 200°C. Zimne ciasto rozwałkować i wyłożyć nim formę o średnicy 26 cm podwijając boki do góry (ciasto najlepiej ponownie schłodzić). Spód ciasta ponakłuwać widelcem i włożyć do piekarnika na 10 minut. Lekko podpieczony kruchy spód zostawić do ostudzenia.

Nadzienie: Temperaturę piekarnika zmniejszyć na 170°C. Truskawki umyć, pozbawić szypułek, osuszyć ręcznikiem papierowym, po czym pokroić w niewielką kostkę. Białka oddzielić od żółtek. Do żółtek dodać twaróg i śmietanę, po czym dobrze zmiksować, tak aby nie było grudek twarogu. Następnie dodać proszek budyniowy, mąkę ziemniaczaną i ponownie zmiksować. Na koniec do masy dodać truskawki i wymieszać łyżką. Białka ubić ze szczyptą soli stopniowo dodając cukier puder. Ubite białka delikatnie wymieszać z masą serowo-truskawkową i przelać do formy na podpieczony kruchy spód. Wyrównać wierzch, włożyć do piekarnika i piec 50 minut. Po tym czasie wyłączyć piekarnik i zostawić w nim ciasto na 15 minut. Następnie lekko uchylić drzwiczki piekarnika i tak studzić ciasto (serniki nie lubią nagłych zmian temperatury, bo wtedy opadają).

Dekoracja: Ciasto posypać cukrem pudrem lub polać polewą, po czym udekorować truskawkami.

Uwagi: Moje ciasto udekorowałam słodką polewą w postaci raczej rzadkiej niż gęstej. Wykorzystałam w tym celu: 100 g mlecznej czekolady, 100 g śmietany 30% i łyżeczkę masła. Śmietanę podgrzałam, dodałam do niej połamaną czekoladę, masło i energicznie mieszając roztopiłam całość na małym ogniu. Taka słodka polewa idealnie pasuje do tego ciasta.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz