poniedziałek, 3 października 2016

Placki kartoflane - tradycyjne danie woj. Śląskiego


U mnie w domu placki ziemniaczane robi się od kiedy pamiętam, z tym, że te tradycyjne robione były na blasze. Z racji tego, że czasy się zmieniają, to zmieniła się też receptura i sposób robienia. Poniższy przepis należy do mojej babci, a przekazała mi go moja mama. Osobiście je uwielbiam, więc mam nadzieję, że i Wam zasmakują. Placki kartoflane są wpisane jako produkt regionalny i tradycyjny w spisie Ministerstwa Rolnictwa i Rozwoju Wsi. Zapraszam więc do przepisu.


SKŁADNIKI
  • 1 kg ziemniaków
  • 1 średnia cebula
  • 1 jajko
  • szczypta soli
  • szczypta cukru
  • szczypta proszku do pieczenia
  • 1 łyżka mąki pszennej typ 500
  • 4-5 łyżek mąki ziemniaczanej
  • olej do smażenia
  • 1 kwaśna śmietana 12% (do podania z plackami)


WYKONANIE

Ziemniaki i cebulę obrać, umyć i zmielić lub zetrzeć na tarce o drobnych oczkach. Przełożyć do miski, wbić jajko, dodać szczyptę soli, cukru i proszku do pieczenia, dobrze wymieszać. Następnie dodać mąkę pszenną i stopniowo mąkę ziemniaczaną. Mąki ziemniaczanej powinno się dodać tyle by gotowe ciasto na placki nie było za lejne. Tak przygotowaną masę nakładać na rozgrzany na patelni olej i smażyć z obu stron do zarumienienia (ja nakładam ciasto i lekko je rozsmarowuję, bo lubię cieńsze placki, ale można zrobić również grubsze).





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz