niedziela, 4 października 2015

Rolady śląskie wołowe


Nie każdy robi rolady śląskie tak samo. Podany poniżej przepis moja babcia przekazała mojej mamie, a ona mnie. I tego też przepisu się trzymam, bo po prostu mi smakują :-)

Z podanych składników wychodzi 8 dużych rolad.

SKŁADNIKI
  • 1 kg mięsa wołowego
  • 1 cebula
  • 100-120 g słoniny wędzonej
  • 60 g margaryny
  • 3-4 liście laurowe
  • kilka kulek ziela angielskiego
  • sól, pieprz, musztarda


WYKONANIE

Mięso wołowe umyć, podzielić na części i rozbić tłuczkiem. Przyprawić z obu stron solą i pieprzem. Cebulę obrać i pokroić w kostkę. Słoninę również pokroić w kostkę. Rozłożone rolady posmarować lekko musztardą, następnie na każdą nałożyć nieco cebuli i słoniny, po czym zawinąć i obwiązać nicią, żeby się nie rozpadły.

W garnku rozpuścić margarynę, dodać ziele angielskie i liście laurowe. Włożyć rolady, chwilę smażyć po czym dodać wody i nałożyć pokrywkę. Jeżeli wody jest za mało, to od czasu do czasu jej dolać, a rolady obrócić na drugą stronę. Czas robienia rolad zależny jest od zakupionego mięsa i garnka, który posiadamy. Mniej więcej jest to godzina. Z gotowych rolad przed podaniem odwinąć nici.

Rolady śląskie najlepiej podawać z kluskami śląskimi i z buraczkami lub niebieską kapustą (tzw. modra kapusta po śląsku). Idealnym dodatkiem będzie również miód pitny (u mnie Miód Pitny Niesycony Palacio Mel).






Osobiście muszę przyznać, że pierwszy raz w życiu piłam miód pitny - tak się złożyło, że akurat Palacio Mel - i jestem zachwycona jego smakiem. Jeżeli lubicie degustować różne trunki, to koniecznie musicie spróbować. Przy okazji zachęcam do wzięcia udziału w konkursie winiarskim, bo można wygrać ciekawe nagrody (konkurs trwa do 31.10.2015r.).

http://konkurswiniarskiprw.pl/konkursowy-rozklad-jazdy/

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz