wtorek, 10 marca 2015

Bitki z karkówki z esencją Knorr



Niedawno dostałam esencję do sosów i do duszonych dań, więc postanowiłam je wypróbować. Razem z esencjami przyszła mała książeczka z przepisami. Ja skorzystałam z tego na bitki z karkówki z cebulą. Obiad robiłam na znacznie większą ilość osób, więc zwiększyła się u mnie również ilość składników. Mięsa miałam 1,4 kg, z tego też powodu użyłam dwóch esencji.


Nie wiem czy przepis jest dobrze widoczny, więc zapisuję go ponownie poniżej.

SKŁADNIKI
  • 600 g karkówki wieprzowej
  • 1 esencja do duszonych mięs Knorr
  • 3 cebule
  • 1 łyżeczka majeranku
  • 3 sztuki ziela angielskiego
  • 1 liść laurowy
  • 4 łyżki mąki
  • dodatkowo: tłuszcz do smażenia, 600 ml wrzątku do duszenia potrawy


SPOSÓB PRZYGOTOWANIA

Mięso pokroić na kotlety, rozbić tłuczkiem i posypać mąką z obu stron. Następnie każdy kawałek obsmażyć na delikatny, złoty kolor.
Cebule obrać, pokroić w piórka i przysmażyć w garnku. Dodać przyprawy. Gdy cebula będzie złocista, dodać pozostałą mąkę smażyć jeszcze chwilę.
Cebulę przełożyć np. do brytfanny, zalać 600 ml wrzątku, włożyć mięso i dodać esencję Knorr. Dusić, aż mięso będzie miękkie. Podawać z kaszą.

Od siebie dodałam nieco pieprzu i słodkiej papryki.








Brak komentarzy:

Prześlij komentarz