niedziela, 21 grudnia 2014

Kruche rogale z marmoladą


Dawno ich nie robiłam i jakoś ostatnio wpadła mi w ręce kartka z moimi najstarszymi przepisami. Postanowiłam więc, że zrobię rogale, bo doskonale nadają się do kawy jako słodka przekąska. Są bardzo smaczne, mają smak maślano-śmietankowy, a dodatkowo uroku nadaje im nadzienie. Najlepiej użyć marmolady, bo dżem wycieknie. Mi na kilka ostatnich zabrakło i dałam powidła śliwkowe. Też smaczne wyszły, ale zdecydowanie lepsze są z marmoladą. W sezonie letnim można je nadziewać owocami :-) Z poniższego przepisu wychodzą dwie blaszki rogalików.

SKŁADNIKI
  • 3 szklanki mąki pszennej (najlepiej krupczatki) 
  • 1 szklanka kwaśnej śmietany
  • 250 g masła
  • szczypta soli
  • 1 duże jajko
  • na nadzienie: marmolada wieloowocowa lub inna
  • do posypania cukier puder
  • dodatkowo mąka do posypania blatu lub stolnicy

WYKONANIE

Do dużej miski wsypać mąkę, dodać kwaśną śmietanę, szczyptę soli i posiekane nożem masło. Zagnieść ciasto, utworzyć z niego kulę, owinąć folią spożywczą i włożyć minimum godzinę do lodówki.
Jajko wbić do miseczki i roztrzepać. Z lodówki wyciągać po kawałku ciasta i wałkować je na podsypanym mąką blacie na grubość około 1/2 cm. Rozwałkowane ciasto pokroić w pasy o szerokości 10 cm, a następnie pociąć je na trójkąty. Przy podstawie trójkąta położyć marmoladę i zwijać w kierunku wierzchołka, tak żeby powstał kształt rogalika. Można też samemu ukształtować rogaliki swoją metodą. 
Piekarnik nagrzać do temperatury 200°C, blaszkę obsypać lekko mąką. Każdy rogalik dobrze posmarować roztrzepanym jajkiem. Piec około 20 minut.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz