sobota, 6 grudnia 2014

Kruche rogaliki migdałowe


Rogaliki są przepyszne. W oryginalnym przepisie są posypane cukrem pudrem, ale moim zdaniem powinno się je zostawić bez żadnych dodatków, bo odbierze im to ten pyszny smak :-) Przepis znalazłam TUTAJ. Nieco go zmieniłam i dodałam parę pomocnych informacji (takich jak czas pieczenia).

SKŁADNIKI
  • 100 g masła
  • 50 g cukru pudru
  • 180 g mąki
  • 50 g mielonych migdałów
  • 1 żółtko
  • 2 łyżki zimnej wody


WYKONANIE

Piekarnik nagrzać do temperatury 180°C, blaszkę wyłożyć papierem do pieczenia. Do miski przesiać przez sitko mąkę i cukier puder. Dodać zimne masło pokrojone nożem, migdały zmielone w blenderze, żółtko i wodę. Zagnieść ciasto. Jeżeli ciasto będzie za suche, to można dodać jeszcze wody. Rogaliki można wyciskać przez maszynkę lub formułować ręcznie. Ważne żeby były małe. Jeżeli ciasto jest zbyt lepkie, to można włożyć je na godzinę do lodówki. Rogaliki piec około 10-12 minut na jasnożółty kolor (im większe rogaliki, tym więcej czasu wymagają).
Przechowywać w szczelnym pojemniku.
Jeżeli chodzi o kształt, to nie muszą to być rogaliki, bo ja zrobiłam też kilka kwadracików z maszynki i też ładnie się upiekły i były kruche (no i oczywiście pyszne).





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz