niedziela, 7 września 2014

Wang - Samotnia - Strzecha Akademincka - Dziki Wodospad

Czas przebycia trasy: 3 godz.
Długość trasy: około 9,2 km.

Ruszamy z Świątyni Wang. Samochodu lepiej nie stawiać u samej góry, zaraz przy Świątyni, bo wracając będziecie musieli tę drogę przejść. Lepiej zostawić go gdzieś w połowie drogi pomiędzy Dzikim Wodospadem, a Świątynią Wang.

Zaraz za Świątynią zaczyna się szlak niebieski, którym podążać będziemy do Samotni. Jest to również jezdna droga gospodarcza, pozwalająca dostarczyć niezbędne towary na Główny Grzbiet Karkonoszy.
Polecam widok na Świątynię Wang z lotu ptaka. Robi spore wrażenie ;-) Lik znajdziecie ---> TUTAJ

Początkowo szlak niebieski i żółty przecina się i jakiś czas idzie razem (aż do Polany). Od polany, na której stało kiedyś Schronisko Turystyczne im. Bronka Czecha (spłonęło w 1966r.), podążamy już tylko szlakiem niebieskim, bo żółty skręca w prawo. Pojawia się również szlak zielony. Za Kozim Mostkiem na Łomnicy, porzucić należy drogę jezdną i skręcić w prawo na typową ścieżkę górską, która prowadzi do Małego Stawu. Po drodze widać po lewej stronie Domek Myśliwski.

I tak oto docieramy do Samotni :-) Ziąb i wiatr dają się tam w znaki. Z mężem ubraliśmy się w tempie ekspresowym. Jak wygląda Samotnia z lotu ptaka możecie zobaczyć ---> TUTAJ

Będąc już w Samotni i spoglądając na Kocioł Małego Stawu, miałam takie nieodparte wrażenie, że oto spoglądam na coś tak pięknego, że aż wydającego się nieprawdziwym. To niezwykłe jak przyroda może wyglądać pięknie. Schronisko dodaje jeszcze temu miejscu uroku. W sposób naturalny łączy dzikość przyrody z cywilizacją :-)

Po nacieszeniu już oczu należy podążać dalej za niebieskimi znakami. Warto zatrzymywać się co jakiś czas i spoglądać za siebie, bo widoki są fenomenalne. Gdy już Samotnia zniknie za zakrętem, po jakimś czasie pojawia się widok na Strzechę Akademicką. Od tego miejsca przemieszczamy się w dół szlakiem żółtym (dawny tor saneczkowy).

Następnym miejscem, które trudno przeoczyć, bo już z daleka słychać szum, jest Dziki Wodospad.

Podążając dalej, docieramy do drogi głównej i kierujemy się w lewo do samochodu :-)