niedziela, 6 września 2015

Drink Mojito


Mojito ma swoje korzenie na Kubie. Podobno napój zaistniał za sprawą korsarza angielskiego żyjącego w XVI wieku. Kapitan Drake pijał alkohol pozyskiwany z trzciny cukrowej z dodatkiem soku z cytryny i liśćmi mięty. W dzisiejszych czasach w/w alkohol zastąpił rum. Samo mojito ma określone zasady przygotowania, uważam jednak, że dodawanie cukru jest zbędne. Osobiście pijam mojito już od ponad pięciu lat i nie brakuje mi w nim ani trochę cukru.

SKŁADNIKI
  • rum
  • liście mięty
  • lód
  • limonka
  • sok cytryna/limonka
  • Tonic lub napój gazowany limonkowy lub woda gazowana
  • cukier trzcinowy (ja nie dodaję)

WYKONANIE

Do szklanki drinkowej wrzucić 2-3 kostki lodu, dodać rum, sok cytrynowo-limonkowy, tonic, liście mięty, trochę wyciśniętej limonki. Udekorować limonką i liśćmi mięty.
Ilość alkoholu najlepiej dostosować do własnych preferencji. U mnie było to 70 ml rumu, duża ilość soku cytrynowo-limonkowego i nieco już mniej tonicu. Cukru trzcinowego nie dodaję, bo wydaje mi się, że drink jest wystarczająco słodki, ale można dodać dwie płaskie łyżeczki.


W dzisiejszych czasach sposobów na przygotowanie mojito jest bardzo wiele, a to za sprawą dostępu do wielu składników. Można nie używać gotowego soku, tylko ugnieść miętę, wycisnąć limonkę, cytrynę, dodać cukier, wodę gazowaną i rum. Można również pójść na skróty i kupić gotowy napój limonkowy gazowany i dodać jedynie rum. Jakkolwiek zdecydujecie się przygotować ten drink, to zawsze będzie smaczny ;-)


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz