środa, 15 października 2014

Iraklion, Kreta cz. 1

Tym razem pragnę przenieść Was do Iraklionu (lub też Heraklionu, kto jak woli). Będzie oczywiście mnóstwo zdjęć, a poza tym przedstawić chcę Wam, co warto w Iraklionie zobaczyć.

Miejsca warte zobaczenia:
  • Muzeum Archeologiczne
  • Wenecki port i twierdza
  • Kościół Agios Titos
  • Wenecka loggia
  • Katedra Agios Minas
  • Plateia Eleftherias - plac Wolności
  • Plateia Venizelou - plac Lwów.
W tej części opisuję: Katedrę Agios Minas, wenecki port i twierdzę, Muzeum Archeologiczne.
Więc zapraszam do Iraklionu :-)


Wraz z moim chłopakiem (aktualnie już mężem), do Iraklionu z Ammoudary dostaliśmy się autobusem. Wysiedliśmy na przystanku nieopodal rzeźby ze zdjęcia poniżej.



Iraklion nie jest miastem dużym. My poruszaliśmy się piechotą i jakoś specjalnie się nie zmęczyliśmy. Jedyne co może dokuczać, to oczywiście upał, więc na zwiedzanie warto wybrać się w dzień chłodniejszy, lub chociaż wietrzny. Zamiast skierować swe kroki od razu do muzeum archeologicznego, poszliśmy najpierw zobaczyć Katedrę Agios Minas i na wybrzeże.




Katedra Agios Minas


Po zobaczeniu Katedry, skierowaliśmy się do portu i twierdzy. Forteca strzegąca wejścia do portu zbudowana została w latach 1523-1540. W miejscu tym istniało już wcześniej kilka twierdz, jednakże wszystkie uległy zniszczeniu m.in. w wyniku trzęsień ziemi.



Wenecki port i twierdza
Lew św. Marka

Skrzydlaty lew św. Marka był herbem Republiki Weneckiej. Umieszczany był nad bramami wjazdowymi, budynkami użyteczności publicznej i fortyfikacjami.
W ramach dygresji, nie polecam pójścia molem do samego końca :-) Mój chłopak się upierał i w końcu dałam się przekonać. Wierzcie mi, że dawno się tak nie spociłam ;-) A na samym końcu... byli dwaj rybacy...



No to pora na Muzeum Archeologiczne. Należy ono do najsłynniejszej placówki muzealnej na Krecie, a zarazem jest największą skarbnicą zabytków z czasów minojskich. Zbiory znajdujące się w muzeum ukazują nam zabytki aż od neolitu, skończywszy na epoce rzymskiej.
Na poniższych zdjęciach eksponaty takie jak: Głowa byka, bogini z wężami, dzbany, monety, posągi i malowidła.
















Dysk z Fajstos

Muzeum zrobiło na mnie spore wrażenie. Zamieściłam dosłownie kilkanaście zdjęć z całego mnóstwa, bo nie sposób pokazać wszystkiego, tyle jest eksponatów. Zadziwia również dobry stan wielu z nich. Można (jak widać) robić zdjęcia, ale bez lampy błyskowej. Nie bez powodu na samym końcu dodałam zdjęcie dysku z Fajstos. Długo go obserwowałam (nie ja jedna zresztą), bo wydał mi się nadzwyczaj interesujący, a może bardziej intrygujący. Nikt nie jest w stanie określić na pewno do czego dysk służył, za to powstało już całe mnóstwo artykułów z przeróżnymi teoriami (co jedna, to ciekawsza).

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz